24 days to go! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lotte Heetkamp - WaarBenJij.nu 24 days to go! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lotte Heetkamp - WaarBenJij.nu

24 days to go!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Juni 2015 | Portugal, Lissabon

Olà Nederland,

De tijd is voorbij gevlogen.. Nog maar 24 dagen te gaan en dan zitten we alweer in het vliegtuig op naar Nederland. Nodig tijd voor een update van de afgelopen maanden.

Van 14-20 mei hebben Lisanne en ik bezoek gehad van ons vriendinnetje Lieke. Tijd voor een sportief weekend. Vrijdag zijn we naar de zee geweest om de surfgirls uit te hangen en voor het eerst op een surfplank te staan. Nou ja staan.. laten we het niet over de tijd hebben. (Ahum. 2 seconden) Zaterdag hebben we genoten van de zon op het strand met de erasmus meiden, voordat we de color run gingen lopen samen met Marleen en Sabrina in Cascais. ‘Where can we find the colorrun? The color run isn’t here girls, it starts in Carcarvelos.’ Gauw de spullen gedropt bij de andere meiden en rennend op naar de trein. Sabrina en ik droegen alleen een BH & een sportbroekje, want ja om al onze kleren mee te slepen.. Helaas, geen succes. (Uiteindelijk hebben Sabrina en ik een trein later moeten nemen. No respect is wat de politie zei, oeps..) Eenmaal rennend aangekomen, gelukkig de andere meiden gevonden en een leuke color run gelopen langs de kust met een prachtig uitzicht! Op 18 mei kwamen dan ook onze vriendinnetjes Dieke & Naomi aan. Op het eerste moment leek het erop dat onze Naomi de week ging doorbrengen op het metro station, want ja metro’s zijn nou eenmaal niet haar ding. De metro piepte al en daar kwam Naomi nog keihard aan gerend met haar koffer bijna tussen de deur. Gelukkig heeft ze het overleefd (Laten we het maar niet over haar koffer hebben) en hebben we heerlijk genoten van het mooie weer en veel leuke dingen gedaan.

Inmiddels heb ik mijn naam als ‘clumsy’ zeker waar gemaakt in Lissabon. Het kwartje viel eindelijk en het is geen wonder meer dat ik zo hoog scoorde bij de ranking game met vriendinnen. Het begon allemaal bij een bezoekje aan de tandarts(Ja, wie valt er dan ook achterover en breekt haar tand, KIES MIJ!) en eindigt bij het overlijden van mijn mobiel (Zwemmen was nou eenmaal niet haar ding). En dan hebben we het nog niet over het slaapwandelen gehad. Inmiddels heb ik al 5x geslaapwandeld en het voor elkaar gekregen om het glas van mijn laptop te breken en een wond op mijn been te hebben voor 5 weken. Ik herinnerde me nog als de dag van gister dat papa & mama het onzin vonden dat ik een tablet moest kopen vlak voordat ik weg ging. Nou, hierom dus haha. Opgesloten zitten in mijn dromen is nou eenmaal niet mijn ding.

Jaja, we maken wat mee hier in Lissabon. Zo zijn we ook al in aanraking geweest met de politie, doordat we met zijn vijven in de taxi gingen en meneertje lief de teller niet aanhad en heeft een Italiaans meisje Julia er bijna voor gezorgd dat de bar in de fik stond tijdens een flag shot van Nederland. Ik zei al tegen haar, dat ze ook gewoon mocht zeggen dat ze de flag shot van Italië leuker vond ;)

Op 12 & 13 juni ben ik samen met Lisanne en Marleen een weekendje naar Porto geweest als verjaardagscadeautje voor Lies. De eerste dag nadat we nog maar net waren aangekomen in ons hostel hebben we gelijk meegedaan aan een ‘free walking tour’ van 3 uur om het historische gedeelte van de stad te verkennen. Ja mensen, naast uitgaan en leuke evenementen snuiven we ook nog cultuur. Die middag geluncht met mensen van verschillende hostels en ’s avonds een kroegentocht gedaan. Erg leuk om een keer het leven in een hostel mee te maken. De 2e dag heerlijk op een terrasje gezeten in de zon aan de rivier en vervolgens onder een afdak, aangezien de regenbui toesloeg. Wij kwamen binnen en opeens was het muis stil en alle ogen waren op ons gericht. (Een beetje ongemakkelijk was het wel) We kregen een mooi plekje toegewezen bij de kachel en de dekentjes waren al onderweg. Al met al een warm ontvangst. De eerste zin van de ober was dan ook niet zoals gewoonlijk ‘Would you like to drink something’ but ‘Where are you from’. We hadden geen ruimte om met elkaar te praten, want om de minuut stond er wel weer een ober aan onze tafel om op de één of andere manier om aandacht te vragen. Iedereen had zijn eigen originele wijze om indruk op ons te maken. De één knipoogde vriendelijk, de andere streelde zwoel door zijn haar of lachte met zijn konijnentanden, maar waar wij het meest van onder de indruk waren, was het briefje dat op tafel werd gegooid met een telefoonnummer en de Nederlandse tekst ‘bel me vanavond’. Ze wilden namelijk graag een dansje wagen met ons. 1 jongen zag het zelfs al helemaal voor zich en had de koppels al gemaakt. Hier konden wij natuurlijk niet zomaar mee instemmen, zonder toestemming van onze lieve (vriendjes). ‘We first have to ask to our boyfriends if it is okay that we have an open relationship tonight.’ Waarop zijn gezicht plotseling vertrok en wanhopig zei: ‘boyfriends’? Yes but we think it is okay, we call you. Over Lisanne gesproken, die kan je niet alleen laten. Eenmaal aangekomen bij de wc heeft ze al ingestemd met een trio. Ze bedacht zich geen moment en zei al ‘oui, oui’ Ja met zijn 3’en of een trio is nogal een heel verschil meid. Deze man was nog iets teveel in de wolken en staarde ons naar, waardoor hij uitgleed op de trap en onderaan eindigde. Haha, wat een avontuur. (Inmiddels zijn we er wel aan gewend dat de Portugese jongens van blonde meiden met blauwe ogen houden. Nog geen 5 minuten met Naomi & Dieke in de discotheek en we werden al omringd. )

Nog 5 diensten te gaan en dan zit de 2e stage in het gezondheidscentrum er alweer op. Ik heb veel verschillende contexten gezien, zoals consultaties van baby’s/kinderen, familie planning, zwangere vrouwen en diabetes patiënten. Verder heb ik meegelopen in de thuiszorg , veel vaccinaties gegeven en wonden verzorgd. Ook hier heb ik weer veel geleerd en een leuke tijd gehad. Ik heb twee leuke begeleiders die goed Engels kunnen en ik loop samen stage met een Fins meisje (Laura) die ik al kende van de Erasmus. Vandaag heb ik mijn eindevaluatie gehad en ook deze stage afgesloten met een 9. :D Wederom super trots en blij met dit eindresultaat. Nog even aan de bak voor de laatste opdrachten voor de minor en dan kan ik heerlijk genieten van mijn welverdiende vakantie.

Papa & mama zijn vanaf 8 juni al op vakantie in Portugal en komen mij van 16-20 juni opzoeken. Ze zitten vlakbij Lissabon aan de kust en hebben een auto gehuurd, waardoor we mooi overal heen kunnen touren. Het wordt rond de 30 graden, dus dat wordt heerlijk genieten van het mooie weer.

Sorry voor het lange verhaal, maar schrijven is nou eenmaal niet mijn favoriete bezigheid haha. Tot snel!x

Tchau,
Lotte

  • 15 Juni 2015 - 21:44

    Marijne :

    Ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Wat een ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Lotte

Minor zorg 2.0 in Lissabon

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 3513

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 03 Juli 2015

Minor zorg 2.0 in Lissabon

Landen bezocht: