Our traineeship can begin! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lotte Heetkamp - WaarBenJij.nu Our traineeship can begin! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lotte Heetkamp - WaarBenJij.nu

Our traineeship can begin!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Maart 2015 | Portugal, Lissabon

Bom dia,
Alweer 11 dagen in het mooie Portugal! We hebben een goede vlucht gehad. Bekertjes gevraagd voor mijn oren en veilig geland. (Iedereen keek me aan, wat doet zij dan? Maar no shame, ik heb in ieder geval niet veel last van mijn oren gehad.) Vervolgens met de taxi naar de campus gegaan, pfoe dit is nogal lastig uitleggen als die beste man geen Engels kan, maar naar een aantal keer verkeerd te zijn gereden aangekomen op onze bestemming. Het is een erg leuke campus en we hebben al kennis gemaakt met veel studenten uit allerlei landen, kortom prima locatie voor de komende 5 maanden. We hebben te horen gekregen dat we pas morgen hoeven te beginnen met onze minor. Don’t worry everything is gonna be allright is wat onze begeleidster zei, dus we hebben heerlijk nog een weekje extra vakantie gevierd, veel dingen gedaan en het erg gezellig met z’n allen.( foto’s volgen binnenkort.) Vrijdag hebben we gelijk een ELL kaart aangevraagd. ELL is een organisatie die allemaal leuke evenementen organiseert voor Erasmus studenten. (Ook kan je met deze pas bij alle discotheken gratis naar binnen, vinden wij heus niet erg.) Die avond was er gelijk een groot feest, aangezien het 2 jaar bestond. Het was een super leuk avondje! (Veel mensen ontmoet van verschillende nationaliteiten en salsa gedanst met Portugezen) Natuurlijk ook even het stoppelkater lied uit Raalte laten horen, waarbij veel Portugezen en Brazilianen mee gingen klappen en dansen, geniaal! De Portugese drankjes zijn super goedkoop: sangria, bier en shotjes voor 1-2 euro. Een Portugees meisje vertelde ons dat je met uitgaan je drankje altijd in je linkerhand moet houden, want wanneer iemand ziet dat je hem in je rechterhand hebt betekent het: ATTEN!
Natuurlijk moet er ook gesport worden. Vlakbij onze campus zit een heel groot sportpark, waar je super goed kunt hardlopen en oefeningen kunt doen. Nou met onze personal trainer Lisanne Hoppen komt dit zeker goed, pfoe spierpijn! Minimaal 3x per week is ons doel, want het mooie weer komt eraan en ons lichaam moet natuurlijk wel bikini proof zijn. Onbewust doe je al een workout, want Lissabon bestaat uit 7 heuvels. Heuvel op heuvel af, jaja ik denk dat jullie me straks niet weer terug kennen, zo gespierd dat ik ben. En wees maar niet bang mama, gezond eten doen we ook! (y) Zelfs boodschappen doen is al een sport op zich. Bult op bult af met onze koffers, men godda!
Naast boodschappen doen, moeten we nu ook zelf de was doen, eten koken en onze kamer schoonmaken. Ja geloof het of niet, dit gaat goed en we worden al echte huisvrouwen.

Donderdag hebben wij een leuke bijeenkomst gehad met de andere verpleegkunde studenten en alle informatie gekregen omtrent onze stage. (Gelijk al wezen stappen en samen gelunched.) Ik ga stage lopen in het Santo António dos Capuchos ziekenhuis vlakbij Marquês de Pombal op de chirurgie afdeling van 02/03-30/04.Hier begeleiden ze patiënten voor en na de operatie. Het is hier vlakbij en goed te bereiken met de metro en bus. We hoeven maar 24 uur per week stage te lopen, dus dat betekent heerlijk 4 dagen vrij! Ik zit hier samen met 2 Portugese meisjes, waar ik al contact mee heb op facebook. Ze zijn super aardig en kunnen me goed helpen met de taal. Ik heb er super veel zin in en jullie horen snel van me hoe ik het vind.

Hoogtepunten:
-Lisanne raakt haar pinpas kwijt op de eerste dag, domme kip! Gelukkig heeft ze hem teruggevonden met hulp van mij en Marleen. (Hoe anders?)
-Met een brits accent praten in de metro en helemaal dubbel liggen: I’m laughing my tits out of my bra!
-Marleen denkt dat we op de 3e verdieping zitten in plaats van de 2e en loopt de verkeerde kamer binnen en denkt huh, waar is mijn bed? HAHA
-Na een geweldig avondje karaoke, de volgende ochtend wakker worden met jeuk en schilfers in mijn haar. Het leek wel een soort eczeem, nou niet dus! Lisanne & Marleen vonden het grappig om zout in mijn haar te gooien tijdens een shotje tequilla haha.
-Boodschappen doen met onze grote koffers. Lisanne weet alleen nog niet zo goed hoe ze hiermee door het metro paaltje moet. Gelukkig kwam iemand haar helpen, nadat ze het paaltje bijna had gemold.
-Marleen die zich dood schrikt midden in de nacht. Wat doet Lotte nu? Nee dit keer sprong ik niet uit mijn stapelbed, omdat ik droomde dat ik werd aangereden door een vrachtwagen. Ik zat rechtop in bed en gilde AAAAH, ja alleen opgesloten zitten in een metrostation is niet oké. Ik was van plan de meiden de rest van de tijd hier goed te laten slapen, maar helaas weer niet gelukt. Een paar nachten later hard op de deur bonken en proberen de deur open te krijgen terwijl die op slot zit.. Waarom, geen idee!! 1 ding is zeker, Marleen wel weer de stuipen op het lijf gejaagd. Al zal je een bom op Lissabon gooien, Lisanne slaapt gelukkig wel door!
-Een metro maand kaart aanvragen, lijkt makkelijk niet? Het begint bij een apparaat waar je een nummertje uit moet halen. Engels? Noway! Alleen Portugese letters, dus maar ergens op gedrukt. Wij wachten, totdat die vrouw zag dat wij onze papieren uit de tas haalden en zei dat we verkeerd waren. Oepsie..
-Over de metro gesproken: Lisanne reist liever alleen. Ze sprint naar de metro en kijkt niet achterom of Marleen & ik al zover waren. Met als gevolg: Marleen die bijna haar enkel breekt en tegen de metrodeur aan knalt. Doei Lisanne, wij wachten wel een paar minuten. (De malteers waren lekker)
-Zoals jullie zien op facebook, zijn wij heel geliefd hier. Jaja, iedereen wil ons taggen in een foto of status. In andere landen is het normaal dat je er elke dag wat op zet en mensen snel toevoegt. Er werd zelfs via een privébericht gevraagd of ik een foto erop wou zetten. Overigens vind iedereen Nederland een leuk land, leuk om te horen!!

We hebben een to do list gemaakt, wat we graag willen doen in Portugal. Eerst maar is afwachten wat onze diensten zijn & dan plannen maar!! Onze eerste vakantie staat in ieder geval al vast: 1 t/m 5 april springbreak in Algarve.(L)

De weersverwachtingen voor aankomende week zijn rond de 20 graden met zon en af en toe bewolking. Heerlijk!!
Tot snel.

Adeus,
Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Lotte

Minor zorg 2.0 in Lissabon

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 3519

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 03 Juli 2015

Minor zorg 2.0 in Lissabon

Landen bezocht: